המשבר הכלכלי כבר כאן מזמן, ועדיין אין סימנים משמעותיים של היפוך המגמה.
הצורך להתייעלות וחסכון מצד המגזר העסקי הפך לאמצעי הישרדותי הכרחי, והביא עסקים רבים להחלטות על קיצוצים בהוצאותיהם, למינימום הנדרש לצורך הישרדות.
למרבה הצער, ההוצאה המשמעותית ביותר ברוב העסקים היא הוצאת כוח האדם.
המשאב האנושי ברוב המקומות הנו לב העסק, וכאשר ההכנסות קטנות נדרש העסק לביצוע קיצוצים גם בהוצאות אלו.
הבעיה התמונה בהחלטה על קיצוץ בכוח האדם, מעבר לקושי הרגשי בכך, היא שבמקרים מסוימים הקיצוץ בכוח האדם מביא למצב בו תפוקת העסק קטנה, ומצטמצמת היכולת לעמוד בהתחייבויות העבודה של העסק.
הדבר עלול להביא למצב של כדור שלג בו קיצוץ כוח האדם על-מנת לאפשר לעסק לשרוד, הוא זה שבסופו של דבר עלול להביא לקריסתו.
הדרך הנכונה להתמודדות עם המצב הדורש קיצוץ בכוח האדם, היא התייעלות.
היכולת לספק את אותה תפוקה באמצעות פחות עובדים (או לחילופין - יותר תפוקה על-ידי אותה כמות של עובדים), מאפשרת לקצץ בהוצאות ולא להעמיד את העסק בסכנת קריסה עקב צעד זה.
על עסקים לבחון איך ניתן לבצע דברים באופן יעיל יותר - ריכוז פעולות מסוימות אצל עובדים ספציפיים בעסק (מומחים) לצורך יעילות, שינוי תהליכי עבודה מסורבלים ואף מחשוב חלק מתהליכי העבודה, שכמובן יחסוך זמן עבודה של כוח האדם בעסק.
בכל תקופת חייו של עסק כלכלי, החיסכון וההתייעלות צריכים להיות מול עיניהם של מנהלי ובעלי העסק, אך בתקופת מיתון כלכלי, היכולת של עסק לאמץ פתרונות חכמים לחיסכון והתייעלות היא זו שתקבע אם העסק ישרוד או יחדל.
על מנת לסיים בנימה אופטימית - בתקופות פריחה וסגסוג יש להעביר את הפוקוס להעלאת רמת ההכנסות, זאת אומרת - להרשות לעצמנו להוציא יותר כדי להכניס יותר. בתקופות פריחה הוצאה נבונה תשתלם!
בברכת מיתון קל ובהצלחה!
צוות ביז-פרו.
www.bizpro.co.il
http://Www.bizpro.co.il